Wednesday, April 4, 2007

gezichten in het groot, fases in beeld
















(werk van vorige week, vergeten op de blog te zetten)

Het werkstuk in acryl (onder) is herschilderd, overschilderd
Ik heb het opnieuw via projctie laten schijnen en de contouren opnieuw overgenomen, er klopte iets niet ....
en mijn vermoeden bleek juist te zijn
ik heb met een donkerdere lijn de vlakverdeling nu duidelijker aangegeven maar na het werken leek alles zo plat en allemaal in het zelfde rood-oranje uit te vallen


het werkstuk in ecoline(boven)
het "warme" oog springt nog steeds teveel uit
ik leg nog enkele lagen

morgen


1 comment:

Ilse Jansoone said...

Het onderste werkje is inderdaad wat doodgeschilderd. Maar het bovenste met dat monumentale zicht van onder naar boven vind ik tot nu toe iedere keer een stap sterker. Ik weet niet of dat linkeroog te zwaar is. Het is de schaduwkant. In elk geval vind ik het een heel krachtig, monumentaal beeld. Hoe groot is het? Ik ben benieuwd om het eens te zien van dichtbij. Blijkbaar ligt ecoline je wel hé.